Kultura vsak teden pri vas
Prijavite se na
E-novice cankarjevega doma
Novosti programa, napovedi, zgodbe in zakulisja in druge zanimivosti vsak teden v vašem e-poštnem nabiralniku.
Mednarodni festival umetnosti, znanosti in tehnologije
A dela? je mednarodni festival umetnosti, znanosti in tehnologije, ki ga med 24. in 28. avgustom 2020 na različnih lokacijah v Ljubljani organizira Društvo Ljudmila v okviru evropske mreže raziskovalnih, izobraževalnih in umetnostnih institucij EASTN-DC, ki na presečišču umetnosti, znanosti in tehnologije obravnava nove premike v digitalni paradigmi, s poudarkom na interaktivnih, haptičnih in multimodalnih principih.
V torkovem koncertnem sklopu festivala A dela? bodo predstavljena dela štirih umetnikov, ki jih druži raziskovanje raznolikih modalitet krmiljenja zvočnih parametrov.
• Ludger Brummer: Spheres of Resonance | 8-kanalna kompozicija (24 min)
• Kosmas Giannoutakis: Bursty Exorbitance | 8-kanalna kompozicija (8 min)
• Julia Jasmin Rommel: Zwischenraum – Akustische Kartographie | 4k stereo AV kompozicija (12 min)
• Tadej Droljc: Singing Sand | AV kompozicija (15 min)
Prve tri kompozicije so nastale v okviru produkcije transdisciplinarne platforme ZKM | Hertz-Lab, ki je usmerjena v umetniški in tehnološki razvoj in raziskave na področju medijev. Hertz-Lab se od leta 2018 ukvarja tudi s raziskavo in refleksijo področja grafične notacije, kar se odraža v izdaji knjige From Xenakis’s UPIC to Graphic Notation Today in številnih izvedenih umetniških rezidencah in produkcijah na to temo.
Zvočni performans Ludgerja Brümmerja Spheres of Resonance, kot vir zvoka jemlje prostorske in akustične razsežnosti virtualnih objektov, ki jih definirajo algoritmi fizikalnega modeliranja. Brümmer modele preko spreminjanja parametrov potiska v skrajnosti, v stanje samo-oscilacije. Nastala zvočnost poslušalce premešča med fizično realnostjo (na podlagi katere so omenjeni algoritmi modelirani) ter estetiko digitalnega, ki dovoljuje pervertiranje zvočnih parametrov onkraj meja fizično možnega.
Delo Bursty Exorbitance umetnika Kosmasa Giannoutakisa raziskuje eruptivne ritmike in nestabilnosti po meri ustvarjenega generativnega sistema povratnih zank z integriranim štiri-dimenzionalnim kaotičnim atraktorjem (katerega je v 2017, na Oddelku za mehatronični inženiring Hashemitske univerzitete, odkril M. Ababneh). Atraktor je uporabljen kot modulator makro nastavitev zank, njegova vizualizacija pa, po principu grafične notacije, upravlja potek kompozicije. Tesna prepletenost signalnih poti in nastavitev posledično producira enovito zvočnost v stanju konstantne transformacije.
Julia Jasmin Rommel v delu Zwischenraum – Akustische Kartographie z uporabo programa IanniX kot grafično notacijo obravnava kartografske dokumente, ki so bili ustvarjeni po vzorcih lastnega vsakdanjega gibanja. V procesu sonifikacije so prostorske informacije, ki sestavljajo tovrstne prehodne in nemirne prostore, pridobile tudi časovno razsežnost. S tem je dosežena ponovna vpeljava zvezne in časovne izkušnje v sicer statično kartografsko sled.
Realno-časovna avdio-vizualna kompozicija Singing Sand Tadeja Droljca pa temelji na programirani recipročnosti vizualne in zvočne podobe - rojev delcev v virtualnem tridimenzionalnem prostoru ter granularno sintetizirane zvočnosti. Parametri zvočnosti tako preko uporabe fizičnih algoritmov v realnem času vplivajo na pozicijo, barvo in gibanje delcev, s čimer Droljc stremi k vzpostavitvi celostno imerzivnega in čutno sinestetičnega modela AV performansa.
9, 7* EUR
5% popusta ob nakupu na cd-cc.si
A dela? je mednarodni festival, katerega v okviru mreže EASTN-DC sofinancira program Evropske unije Ustvarjalna Evropa.