Kultura vsak teden pri vas
Prijavite se na
E-novice cankarjevega doma
Novosti programa, napovedi, zgodbe in zakulisja in druge zanimivosti vsak teden v vašem e-poštnem nabiralniku.
Spletni koncert v živo
Tine Grgurevič aka Bowrain, Sašo Vollmaier, klavir
Dva od najvidnejših slovenskih pianistov se predstavita v dveh povezanih solističnih recitalih, tokrat samo v brezplačnem spletnem prenosu, a za ves svet.
Bowrain
Tine Grgurevič - Bowrain, rojen leta 1983 v Ljubljani, je sodobni skladatelj, pianist in glasbeni producent.
Leta 2014 je izdal prvenec Far Out, ki ga je posnel v Amsterdamu. Sledila sta mu album Distracted (2017) in single Back To (The) Nature v letu 2020. Kot predskupina je nastopal ob glasbenikih, kot so LAMB, Perera Elsewhere, Garden City Movement ... V letu 2018/19 je intenzivno sodeloval z južnoafriškim kolektivom The Brother Moves On. Njegov najnovejši projekt 2020 Seconds(A)live bo izšel v letošnjem letu kot album v živo.
Bowrain je kot skladatelj sodeloval pri številnih projektih vizualne in uprizoritvene umetnosti ter gledališča. Svojo glasbo je predstavljal v Moderni galeriji, Galeriji Škuc, Ljubljanskem lutkovnem gledališču, Mednarodnem grafičnem likovnem centru, na grafičnem bienalu, Slovenskem narodnem gledališču Maribor in Nova Gorica v Sloveniji pa v teatru Het Veem, umetniškem centru De Appel in prireditvenem prizorišču Melkweg na Nizozemskem, na Beneškem bienalu v Italiji, v londonskem Friezu, v Uferstudios v Nemčiji ter v umetniškem centru Pioneer Works in galeriji Kustera Projects Red Hook v ZDA.
Med drugim je nastopal v Church of Sound (London), Alice Cph (København), Brussels Jazz Weekend (Bruselj), The Cosmopolitan in Orbit Jazz (Johannesburg), v Goethejevem inštitutu in na festivalu Eurosonic Noorderslaag na Nizozemskem, Tallin Music Week v Estoniji, na festivalih Walk and Talk Azores Westway in Lab na Portugalskem, v projektu Nilsa Frahma Piano Day v Ljubljani in Trstu ter na festivalu MENT, 4. Evropski jazz konferenci in Jazz festivalu v Ljubljani.
Vollmaier: Kind of Laibach (SI)
Predstavljajte si, kako iz “industrijsko” monolitne laibachovske strukture zvoka izklesati klavirsko klasiko. Vollmaier se tega izziva ne loteva, kot bi mogoče lahko pričakovali, s prepariranjem ali elektronskimi posegi, temveč išče navdih v virtuoznem pianizmu Glenna Goulda in Vladimirja Horowitza pa tudi pri svojem profesorju (nekoč tudi že sodelavcu skupine Laibach) Aciju Bertonclju, zvestobo izvorni glasbi pa izkazuje s preizkušanjem skrajnih meja zmogljivosti izvajalca in glasbila. Laibachovo linearno strogost razbija prav z industrijsko natančnostjo in s fizično vztrajnostjo, vendar je končni rezultat, presenetljivo, še bolj monolitna, čeprav absolutno subtilna struktura, stkana samo s črnimi in belimi tipkami elegantnega stroja, koncertnega klavirja, ki je (tudi) Vollmaierju večji od življenja.
Po končanem študiju na Akademiji za glasbo v Ljubljani je Sašo Vollmaier začel razvijati svoj glasbeni slog, na katerega so vplivale različne skupine, s katerimi je sodeloval (od komorne do alternativne glasbe). V zadnjih letih je dejaven v performansu in gledališču. Njegovi performansi vključujejo oblikovanje zvoka na odru z intervencijami giba in govorjene besede. Ustvarja glasbo za plesne in gledališke predstave. Strast do človeškega glasu ga je pripeljala v Mednarodni umetniški center Roya Harta na jugu Francije, kjer deluje kot skladatelj in soustvarjalec vokalnih del ter pripravlja igralce in pevce na njihove vloge. Vollmaier je tudi sodelavec skupine Laibach, s katero je v letih 2007—13 sodeloval kot klaviaturist, sedaj pa se vanjo vključuje projektno kot aranžer in studijski glasbenik.