Pravočasno od doma
V prazničnem decembru je ljubljanski promet še bolj zgoščen kot običajno. Če ne želite zamuditi na prireditev, vam priporočamo, da se od doma odpravite dovolj zgodaj.
Dirigent: Ilan Volkov
Solistka: Lana Trotovšek, violina
Program:
Dane Škerl, Serenada za godala
Ralph Vaughan Williams, Škrjančev polet
Anton Bruckner, Simfonija št. 7 v E-duru, WAB 107
V Izraelu rojeni Ilan Volkov je študiral dirigiranje na Kraljevi akademiji za glasbo v Londonu, nato pa se uveljavil kot šef dirigent Londonskega mladinskega filharmoničnega orkestra in pomožni dirigent Bostonskih simfonikov. Našemu občinstvu se je prvič predstavil leta 2003, že v naslednji sezoni pa je postal najmlajši šef dirigent BBC-jevega Škotskega simfoničnega orkestra. Med letoma 2011 in 2014 je vodil Islandske simfonike, s katerimi je leta 2011 odprl Harpo – novo koncertno dvorano v Reykjaviku. Tam je zasnoval tudi svoj festival Tectonics, ki je do danes zaživel v Glasgowu, Adelaidi, Oslu, New Yorku in Tel Avivu.
Orkester Slovenske filharmonije k sodelovanju vabi tudi vrhunske slovenske umetnike mlajše generacije. Med njimi je violinistka Lana Trotovšek, ki že vrsto let živi in deluje v Londonu. Študirala je na ljubljanski Akademiji za glasbo, salzburškem Mozarteumu ter na Trinity kolidžu in Kraljevem kolidžu v Londonu. V preteklih sezonah se je predstavila v Koncertni hiši na Dunaju, gledališču La Fenice v Benetkah, dvorani Concertgebouw v Amsterdamu, debitirala v peterburškem Mariinskem gledališču pod taktirko Valerija Gergijeva … Predstavila se bo kot solistka v meditativni romanci Vaughana Williamsa – posvečeni angleški violinistki Marie Hall – Škrjančev polet, ki črpa navdih iz angleške ljudske glasbe in poezije (pesnitve Georga Mereditha).
Uvodoma bomo prisluhnili šeststavčni Serenadi za godala, za katero je skladatelj dejal, da »vsebuje skoraj vse, kar je kasneje razvil in dorekel«, naš orkester pa jo je krstil leta 1952 pod vodstvom Sama Hubada. Za konec bo zazvenela veličastna Brucknerjeva Sedma simfonija – delo, ki je skladatelju prineslo največ slave in ugleda, posvetil pa ga je bavarskemu kralju Ludviku II., velikemu mecenu umetnosti, ki je podpiral tudi Richarda Wagnerja. Dirigent Arthur Nikisch, ki je skladbo krstil, je menil, da je to edina skladba, ki se lahko primerja z Beethovnovo Sedmo.
12, 18, 23, 28 EUR