Pravočasno od doma
V prazničnem decembru je ljubljanski promet še bolj zgoščen kot običajno. Če ne želite zamuditi na prireditev, vam priporočamo, da se od doma odpravite dovolj zgodaj.
Koncertni performans - zadnja ponovitev!
Po mnenju kritikov ena najuspešnejših predstav lanske sezone.
De facto (pojdi s seboj) se odlikuje v seriji prizorov, ki za učinkovitost ne potrebujejo nadvladajočega narativa, dovolj je le spoj individualnosti obeh nastopajočih. Maša Radi Buh, Delo
Če je sodobni ples prehodil dolgo pot, na kateri se je otresel odvisnosti od glasbe in postal avtonomen, se zdi, da v primeru dueta Lazar-Jurišić vstopa nazaj v odnos z glasbo popolnoma osamosvojen: tako neodvisen je, da si zlahka privošči celo plesanje na takt (metronoma). Pia Brezavšček, Dnevnik
Odrsko sobivanje dveh izrazitih umetniških individualistov prinaša odkrivanje nepredvidljive izrazne potence, kjer na presečišču giba in zvoka vznika predstava, ki jo avtorja povzemata kot iskanje sledi do resnice sodobnega človeka. Petra Tanko, Radio Slovenija
Lazar in Jurišić … sta de facto tipičen umetniško-kulturni multipraktik, vse v enem, ujet v aktualna produkcijska razmerja v našem kulturno-umetniškem miljeju. Luka T. Zagoričnik, Neodvisni.art
Umetniška individualista v sodelovanju tu presegata sama sebe. Živa Kadunc, Koridor
Orkester brez glasbenikov, plesni ansambel brez plesalcev. Soočamo se s praznino. »Globalni kapitalizem, upravni postopki, vojna brez konca in brez boja. Logistika prevladuje ... Kaj nas od stvari, ki jih ljubimo, žene v ukvarjanje s tistimi, ki jih ne? (The Undercommons: Fugitive planning & Black Study, Stefano Harney & Fred Moten)
V srečanju glasbenika in plesalke na prizorišču, ki je hkrati plesni podij in koncertni oder, rezonira povezovanje nezdružljivega – prvi skupni projekt Leje Jurišić in Milka Lazarja učinkuje kot hibridno eksperimentalno delo, s katerim ustvarjalca skozi ustvarjalni dialog presegata lastno avtorsko pozicijo. Zasnovana kot kolektivna raziskava, pri kateri sodeluje tudi scenografinja Petra Veber, se predstava loteva prevpraševanja življenja v luči specifik aktualnega trenutka – izhaja iz težnje po osvoboditvi od vseprisotne totalitarnosti smisla ter ideologije, da bi začrtala pot do posameznika in njegove bivanjske izkušnje, njegove svobode, upora ...
Predstava De facto mapira teren za iskanje resnice v postfaktičnem svetu. Resnice, zrcaljene v odrski prezenci neukročenega ženskega telesa in dekonstruirane zvočne matrice, ki pred gledalci prerasteta v čutno manifestacijo hrepenenja, strasti in poguma.
Leja Jurišić je plesalka in koreografinja, ki se udejstvuje na področju performativne in politične umetnosti. S svojimi avtorskimi deli je nastopila v številnih ustanovah po Evropi, ZDA in Mehiki. Prejela je več nagrad; med drugim je z Markom Mandićem za performans Skupaj prejela Borštnikovo nagrado in nagrado Ksenije Hribar.
Milko Lazar je skladatelj in multiinstrumentalist, ki deluje na področju sodobne komponirane in jazzovske glasbe. Z različnimi zasedbami je posnel več kot petdeset LP in CD plošč ter dvajset avtorskih CD albumov. Redno komponira za orkester Slovenske filharmonije in Simfonike RTV Slovenija, prav tako pa tudi za prominentne orkestre v tujini. Njegova dela so izvajali priznani domači in tuji ansambli po celi Evropi, ZDA, Južni Ameriki, Kitajski in Rusiji. Za svoje delo je prejel več nagrad, med drugim nagrado Prešernovega sklada (2005) in Župančičevo nagrado (2010).
15 EUR
5% popust ob nakupu na cd-cc.si
Avtorja: Leja Jurišić in Milko Lazar
Glasba: Milko Lazar
Koreografija: Leja Jurišić
Scenografija in luč: Petra Veber
Tehnični vodja: Igor Remeta
Producent: Žiga Predan
Produkcija: Pekinpah, Leja Jurišić
Koprodukcija: Cankarjev dom