Pravočasno od doma
V prazničnem decembru je ljubljanski promet še bolj zgoščen kot običajno. Če ne želite zamuditi na prireditev, vam priporočamo, da se od doma odpravite dovolj zgodaj.
Skupina izvajalcev vstopi v areno, da bi se udeležila hipnotičnega rituala o slovesu, življenju in smrti, upanju in vstajenju. Skupaj se podajo v skrajnosti: našo skupno »človeškost« izrisujejo skozi péto besedilo, podobe in predmete, pomanjkanje kisika in velikanske količine znoja. Izčrpavajoč ples v vsej svoji lepoti.
Zanos desetih plesalcev tudi v najnovejšem in izredno uspešnem projektu Kadaver Marca da Silve Ferreire naelektri oder. Plesalci se nebrzdano potapljajo v vse mogoče resničnosti današnjosti. To počno v plesno izredno močni in domišljeni prepletenosti portugalske tradicije folklornih plesov in povsem novih, sodobnih avtorskih koreografskih prijemov.
Tako nastopajoči v Kadavru ustvarjajo celostno gledališče podob, podprto z vokali, glasbo in scenografijo. Uverturo pred prihodom plesalcev izpiše intenzivni ritem, narekovan z bobni mojstrskega tolkalca Joãa Paisa Filipeja.
Ples je trden, neomajen, z visoko stopnjo tehnične briljance, ki jo zahteva Ferreirova koreografija: kombinacija korakov ljudskih plesov, gimnastičnih vaj in avtorskega giba v prizemljenem jeziku, utemeljenem v avtorjevi viziji realnosti. Ferreirova koreografija je gibalna krajina nenehno razvijajočih se znakovnih podob, ki jih ni težko razbrati: udarni antifašistični slogani pozivajo k rušenju vseh meja in zidov za resnično enakost; ta pripada vsem prebivalcem našega skupnega, krhkega vesolja.
Kadaver v neobičajno in razigrano odrsko kombinacijo povezuje raznovrstno zasedbo desetih plesalcev. Plesalci v kompleksni koreografiji spajajo korake standardnih ljudskih plesov in sodobnih urbanih plesnih zvrsti kulturnih manjšin (npr. LGBTQIA+ ali skupnosti nekdanjih kolonij).
Marco da Silva Ferreira je koreograf/plesalec samouk, umetniški slog je oblikoval skozi konglomerat urbanih plesnih zvrsti s primesmi afriške diaspore. Kot profesionalni plesalec je od leta 2008 sodeloval z imeni, kot so André Mesquita, Hofesh Shechter, Sylvia Rijmer, Tiago Guedes, Victor Hugo Pontes in Paulo Ribeiro.
Silvu Ferreiru ples služi kot orodje za raziskovanje različnih skupnosti, gradnjo kolektivne identitete, spomina in kulturne kristalizacije.
V Kadavru se plesalci brez zadržkov potapljajo v realnosti sedanjosti. Politično? Da! Čustveno? Absolutno! Enakost? Več kot to!
Marco da Silva Ferreira je bil leta rojen 1986 v mestu Santa Maria da Feira. Diplomiral je iz fizioterapije na Institutu Piaget, Vila Nova de Gaia (2010). Čeprav tega poklica ne prakticira, mu pomeni izhodišče za raziskovalno delo. Na telo se je osredotočil leta 1996, preko športa, še zlasti vrhunskega plavanja. Leta 2002 je disciplino opustil ter se posvetil fizičnemu gledališču in uprizoritvenim umetnostim. Je koreograf/plesalec samouk, umetniški slog je oblikoval skozi konglomerat urbanih plesnih zvrsti s primesmi afriške diaspore. Med letoma 2002 in 2010 je njegov umetniški razvoj vodil v izčiščen, razplasten jezik plesa, bližji sodobnim orodjem improvizacije in kompozicije. Leta 2010 je zmagal na televizijskem tekmovanju So You Think You Can Dance - Portugalska.
Kot profesionalni plesalec je od leta 2008 sodeloval z imeni, kot so André Mesquita, Hofesh Shechter, Sylvia Rijmer, Tiago Guedes, Victor Hugo Pontes in Paulo Ribeiro. Eden vrhuncev njegove ustvarjalne kariere je urbano plesno delo HU(R)MANO (2013), s katerim je bil leta 2015 izbranec projekta Aerowaves Priority Company. Delo je doma in na tujem gostovalo do leta 2018.
Delo BROTHER (2016) je avtorski diskurz o plesu in njegovem pomenu danes, ob ustvarjanju povezav z njegovimi izvori in risanju paralele s sodobnim telesom. Premiero je doživelo v Teatro Municipal do Porto-Rivoli ter obsežno gostovalo doma in na tujem, mdr. v okviru projekta Aerowaves Priority Companies 2018. Bisonte (2019) je performativna identiteta, nihajoča v prostoru med histerizmom in melanholijo, ob poigravanju z maskami spola, krinkami moči in krhkosti.
SIRI (2021) je avtorski projekt v partnerstvu s portugalskim filmskim ustvarjalcem Jorgejem Jácomejem v okviru Fundacije d'entreprise Hérmes - New Setting Program. Znanstvenofantastično plesno delo družno poseljujejo roboti in ljudje.
Leta 2022 je na festivalu Julidans premierno predstavil delo førm Inførms v sodelovanju z južnoafriško skupino Via Katlehong; istega leta je nastal duet z naslovom Fantasie Minor v sodelovanju z CND de Caen, konec leta pa C A R C A Ç A (KADAVER) v koprodukciji Big Pulse Dance Alliance.
Med letoma 2018/2019 je deloval kot pridruženi umetnik mestnega gledališča v Portu (Teatro Municipal do Porto) ter med letoma 2019 in 2021 pridruženi umetnik koreografskega središča Chorégraphique National de Caen v Normandiji.
18,00 | 24,00 | 29,00 EUR
15,00 | 20,00 | 25,00 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence
Umetniški vodja in koreograf: Marco da Silva Ferreira
Umetniška asistentka: Catarina Miranda
Nastopajoči: André Speedy, Fábio Krayze, Leo Ramos, Marc Oliveras Casas, Marco da Silva Ferreira, Maria Antunes, Max Makowski, Mélanie Ferreira, Nelson Teunis, Nala Revlon
Tonski in tehnični direktor: João Monteiro
Lučno oblikovanje: Cárin Geada
Glasba: João Pais Filipe (tolkala), Luís Pestana (elektronska glasba)
Kostumografija: Aleksandar Protic
Scenografija: Emanuel Santos
Antropološke raziskave: Teresa Fradique
Portugalski ljudski plesi: Joana Lopes
Direktorica produkcije:Mafalda Bastos
Izvršni producentki: Mafalda Bastos, Joana Costa Santos
Produkcija: P.ulso
Distribucija: Art Happens
S podporo: Repúblika Portuguesa – Cultura, DGARTES – Direção Geral das Artes
Umetniške rezidence: A Oficina (Guimarães), Ballet National de Marseille, Escola Superior de Dança (Lizbona), O Espaço do Tempo (Montemor-o-novo), Teatro Municipal do Porto
.... ki boste izvedeli, katere koncerte, predavanja, gledališka in plesna gostovanja in drugo pripravljamo v Cankarjevem domu,