Pravočasno od doma
V prazničnem decembru je ljubljanski promet še bolj zgoščen kot običajno. Če ne želite zamuditi na prireditev, vam priporočamo, da se od doma odpravite dovolj zgodaj.
Dnevi posvečeni opusu Matije Ferlina
Po gostovanjih v Portu, Puli, Nitri in Marseillu se letošnja dobitnica nagrade za najboljšo predstavo Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije vrača na slovenske odre.
Smrt prihaja počasi, z zaprtimi očmi.
Slepa, počasna smrt.
Pretvarja se, da ne pozna poti, pretvarja se, da ne vidi slepca.
Četudi je iz vrtoglavega gozda pripovedi, ki sestavljajo Sad Sam Matthäus, pozornost težko usmeriti tudi na evidentnost formata, je vselej znova pomembno, da ne spregledamo, da je zadnja (a ne poslednja) predstava cikla še vedno: solo. Triurni solo, ki se lahko po produkcijski zahtevnosti primerja z repertoarnimi naslovi večjih institucionalnih gledaliških hiš, za svoje kreativno izhodišče vzame Bachov oratorij Pasijon po Mateju, pri čemer se ne opre zgolj na določene motive ali fraze, temveč monumentalno delo zagrabi v celoti. Predstava je s preciznostjo zgrajena na glasbeni in pripovedni strukturi Pasijona, vendar z drznimi simbolnimi gestami prepleta tudi Ferlinovo in Bachovo biografijo, (avto)fikcijo in uprizoritveni korpus njegovega opusa. Ferlinova neizmerljiva odrska prezenca se hkrati spaja in lomi v pomenskem vrtincu, v katerem ne izostane prav noben uprizoritveni element, še posebej učinkovita pa je v paralelizmu z besedilom Gorana Ferčeca. V Društvu gledaliških kritikov Slovenije so v utemeljitvi nagrade za najboljšo uprizoritev, ki jo je predstava prejela v sezoni 2021/2022, zapisali, da »[v]ečplasten uprizoritveni jezik subtilno prepoznava kompleksnost naših življenj in človeškega čustvovanja ter spretno vpenja različne odrske ravni, ki med sabo pletejo kompleksno mrežo citatnosti in asociativnih povezav, da skupaj ustvarijo navdušujoče poetično in kontemplativno uprizoritveno doživetje, ki zadane srž izkušnje človeškega bivanja.«
Predstava je del festivala Sad Sam Manifestacija v koprodukciji Cankarjevega doma in zavoda Emanat.
14,00 EUR
12,00 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije
Režija, koreografija, izvedba: Matija Ferlin
Dramaturgija: Goran Ferčec
Besedilo: Goran Ferčec, Matija Ferlin
Glasba uporabljena v predstavi: Johann Sebastian Bach, Pasijon po Mateju, BWV 244, izvedba: Philippe Herreweghe / Collegium Vocale Gent, z dovoljenjem Harmonia Mundi / [PIAS]
Scenografija: Mauricio Ferlin
Oblikovanje zvoka: Luka Prinčič
Oblikovanje luči, vodja tehnike: Saša Fistrić
Kostumografija: Desa Janković, Matija Ferlin
Asistentka režije: Rajna Racz
Vodja produkcije: Maja Delak
Asistentka produkcije: Sabrina Železnik
Izvršna produkcija: Silvija Stipanov
Vizualna podoba: Tina Ivezić, Christophe Chemin, Ana Buljan
Prevodi: Danijela Bilić Rojnić, Ana Uglešić, Katja Kosi, Maša Dabić
Produkcija: Emanat, Matija Ferlin
Koprodukcija: Wiener Festwochen, CND Centre national de la danse, Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula
Partnerji: Mediteranski plesni centar Svetvinčenat, Bunker / Stara mestna Elektrarna – Elektro Ljubljana
S podporo: Zagrebačko kazalište mladih
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana, Mesto Pulj, Mesto Zagreb
Solo, trajanje 3 ure
Premiera: 2021
.... ki boste izvedeli, katere koncerte, predavanja, gledališka in plesna gostovanja in drugo pripravljamo v Cankarjevem domu,