Pravočasno od doma
V prazničnem decembru je ljubljanski promet še bolj zgoščen kot običajno. Če ne želite zamuditi na prireditev, vam priporočamo, da se od doma odpravite dovolj zgodaj.
Dnevi posvečeni opusu Matije Ferlina
Ferlinov prvi avtorski solo Sad Sam Revisited, ki je močno zaznamoval srenjo sodobnega plesa na Hrvaškem in širše v regiji tudi slovenski prostor. Po petnajstih letih ponovno na naših odrih. Predstavi bo sledila okrogla miza.
To je sreča moškosti.
Slike in podoba.
Goreča mirna vročica ljubezni.
Pritisnem na gumb.
On čuti.
Omedlevica ob oviri dotika.
Nič, kar mi je mar, ne ostane.
Vzel si je tišino.
Vzel sem vdanost strmeči fantaziji.
Naredil sem komedijo iz tega, da sem postal človek ob živali.
Ferlinov prvi avtorski solo Sad Sam Revisited sega v zaključno obdobje njegovega študija v Amsterdamu. Čeprav je bil v Sloveniji v skoraj dvajsetih letih izveden zgolj dvakrat, sta izvedbi sprožili številne odmevne kritiške (in teoretske) odzive. Marina Gržinić denimo zapiše, da je predstava »skorajda ontologija plesa«, Ferlin pa »čisti terorist (deleuzovskega tipa), ki se je odločil, da izloči preveliko število vrnitev vsega v gledališču sodobnega plesa, pri čemer se odloči za razliko v njeni najčistejši obliki, ki je življenje«. Sad Sam Revisited z nepričakovano zrelostjo povzame postopke sodobnega gledališča in plesa, drzno se poda v zahtevna performativna ne-dejanja trajanja, vztrajanja v formiranju stanja, a vendar ne omahuje pri prekinitvah pripovedi. Paleta Ferlinovega uprizoritvenega korpusa v Sad Sam Revisited že vključuje prepoznavne nize fizičnih postopkov, pa tudi vešče prehajanje med humornim in trpkim, ki se v polju sodobnega plesa (in gledališča) performativno poigrava s poetičnimi fragmenti Kataline Mella.
teči po ploskvi, šivati praznine, parati vejice, biti tu in tam, v predstavi in v besedilu, iti naprej in nazaj, izpisati misel, še preden je čisto jasna, še preden se kurzor ustavi, še preden se naseli obup nad nezmožnostjo zaobjetja performativnega niza in njegovih učinkov
Spremljevalni dogodek Sad Sam Manifestacije se bo poskušal igrati z diskurzivnim formatom: izhodišče bodo kratki žanrsko in tematsko raznoliki referati sodelujočih, iz katerih se bodo izluščili dialog med tesnima sodelavcema Matije Ferlina, pogovor z njegovo strokovno publiko ter moderirana diskusija. Uprizarjanje pogovora tako ne bo le prevajalo predstavo (ali opus) v vokabular refleksije, temveč bo s premeščanjem in prepletanjem preizpraševalo tudi osnovne koordinate diskurzivnega dogodka ter s tem ponavljalo Ferlinov odmik od konvencionalnega uprizarjanja. Kakšna so torej razmerja njegovega uprizarjanja, kakšno afektivnost proizvaja, na kakšne načine pri tem sodelujejo različne ravni narativnosti, kako se v to pomensko mrežo s svojo izkušnjo vpenja gledalka_ec?
Sodelujoči: Maša Radi Buh, Jasna Jasna Žmak, Goran Ferčec, Blaž Lukan, Rok Bozovičar
Predstava je del festivala Sad Sam Manifestacija v koprodukciji Cankarjevega doma in zavoda Emanat.
13,00 EUR
11,00 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije
Režija in izvedba: Matija Ferlin
Besedilo: Katalina Mella
Glasba: Ivo Bol
Produkcija: Matija Ferlin, SNDO — School for New Dance Development
Solo, trajanje 45 min
Premiera: 2004
.... ki boste izvedeli, katere koncerte, predavanja, gledališka in plesna gostovanja in drugo pripravljamo v Cankarjevem domu,