Direktorja Danilo Rošker in Uršula Cetinski. (Foto: arhiv CD)

Maribor je naš

11. 01. 2019

November in december sta v Cankarjevem domu prava nora meseca. Najprej začnemo novembra z Liffom, ki ga obišče več kot 40.000 ljudi, potem na tisoče ljudi brska po stojnicah Slovenskega knjižnega sejma, nadaljuje se z razprodanimi koncerti Vlada Kreslina, pa s številnimi umetniškimi dogodki in prireditvami različnih podjetij. Naša hiša se preobrazi v velikansko mravljišče vseh mogočih obiskovalcev, od otrok, ki jih je lani navdušila opera Všeč si mi, do obiskovalcev vseh starosti.
 

Zakaj sem mižala

Tudi letošnje silvestrovanje je mnoge navdušilo. Predvsem avstralska skupina Circa, ki se je predstavila z odlično koreografijo najrazličnejših gimnastičnih vragolij z naslovom Ta čudovita bitja (Humans). Nekatere so bile tako vratolomne, da sem med izvajanjem kar mižala, če po pravici povem. Tokrat so na silvestrovo nekateri tudi okušali Cankarja, saj smo si na razstavi Ivan Cankar in Evropa, ki bo z nami še do konca februarja, privoščili jedi iz Cankarjevih časov. Cankar gre lahko očitno tudi lepo skozi želodec, kar se morda malo čudno sliši, je pa zabavna dogodivščina.

Naša mariborska zgodba

Včeraj pa smo imeli tako prijetno konferenco za medije, kot že dolgo ne. Obiskali so nas naši mariborski kolegi, predstavniki Slovenskega narodnega gledališča Maribor, ki letos obeležuje 100. obletnico obstoja, h kateri bomo tudi mi pristavili svoj cankarjanski lonček.

Obiskali so nas direktor Danilo Rošker, umetniški vodje Simon Krečič, Edward Clug in Aleksander Popovski. O izjemno pestri zgodovini SNG Maribor je govoril dolgoletni umetniški vodja mariborske Drame in dramaturg Vili Ravnjak, ki je prava živa enciklopedija znanja o zgodovini in sodobnosti.

S festivalom Maribor je naš začnemo v ponedeljek zvečer, in sicer z Verdijevo Aido v Gallusovi dvorani, ki je v svojem dolgem življenju doživela tudi pomembno turnejo po Japonski.

Edward Clug je včeraj navdušeno govoril o Kekcu, svoji koreografiji za najmlajše, za katero je dejal, da ne zabava le otrok, temveč tudi njihove starše in stare starše, pa o Smrti v Benetkah, baletu v koreografiji njegove kolegice Valentine Turcu, ki je nastal v koprodukciji z zagrebškim Baletom in je bil pred kratkim v enem izmed hrvaških dnevnikov proglašen za najboljšo hrvaško predstavo lanskega leta.

Umetniški vodja mariborske Opere Simon Krečič nam je zaupal, da je Rebeka Lokar, ki ji bomo prisluhnili v vlogi Turandot v istoimenski Puccinijevi operi trenutno ena izmed najbolj iskanih pevk te vloge na svetovnih odrih.

Aleksander Popovski, režiser, ki je šele postal umetniški vodja mariborske Drame, pa je povedal, da je Somrak bogov v režiji Daliborja Matanića, uprizoritev, ki se sicer ukvarja z vzponom nacizma, vendar zelo primerna tudi za naš čas. 

Kadar pomislim na Somrak bogov, se vselej spomnim genialnega filma Luchina Viscontija pa tudi predstave v Slovenskem mladinskem gledališču, ki jo je režiral Diego de Brea in je še vedno ena izmed mojih najljubših dramskih predstav nasploh.

Časopis, prvi odtis zgodovine

Sicer pa je prava poslastica tudi razstava v našem Prvem preddverju, ki smo jo odprli v sredo. Razstava Časopis, prvi odtis zgodovine. Naslovnice časopisov od začetkov 20. stoletja do danes, ki jih zbira Ali Žerdin, urednik Sobotne priloge dela, svojo razburljivo zasebno zbirko pa je naslovil Muzej tiska, nas spomnijo na čas, ki smo ga preživeli ali pa o njem le brali in kaj slišali od tistih, ki so starejši od nas. Z otvoritvijo razstave in slovesnostjo v Linhartovi dvorani je medijska družba Delo opravila prvi korak pri obeleževanju 60. obletnice časnika Delo.

Najbolj brano

Poslaniki Beethovna in Bonna

Dela ene najizvirnejših slikark 20. stoletja prvič pri nas

Ne sledite, bodite tok!

© Cankarjev dom

Piškotki   Produkcija ENKI