Smrt v Benetkah

25. 01. 2019

V torek smo v Gallusovi dvorani doživeli premiero baleta Smrt v Benetkah. Polna Gallusova dvorana je dihala skupaj z izvrstno predstavo. Koreografinja Valentina Turcu je baletno zgodbo ustvarila na podlagi novele Thomasa Manna, ki je zagotovo eno najbolj genialnih peres 20. stoletja. Mann opisuje notranje viharje in umiranje umetnika Gustava Aschenbacha sredi Benetk, ki so mesto tolikšne lepote, da so idealen kraj bodisi za usodno ljubezen ali za poljub smrti. Koreografinja se ni osredotočila na erotične fantazije glavnega junaka do mladeniča, kar je v ospredju Mannovega literarnega dela, ampak predvsem na umetnikov odnos do Smrti, ki jo baletno upodablja izjemni Sytze Jan Luske, izvrsten kot prav vsi nastopajoči plesalci v te predstavi. Smrt umetnika Aschenbacha zapeljuje na njegovi poti v svet, ki ga ne poznamo, pa je konec tuzemskega bivanja za vsakogar od nas. 

Mrtvaški ženin

Ljubezen in smrt, Eros in Tanatos, sta se nas dotaknila tudi na nedeljskem koncertu Zlatega abonmaja, ko smo prisluhnili izvedbi kantate Mrtvaški ženin Antonína Leopolda Dvořáka. Doživeli smo koncert, ki je bil zlato glasbeno doživetje Slovaške filharmonije in Slovaškega filharmoničnega zbora pod taktirko maestra Rastislava Štúra.

O plešočih kravah

Neverjetno doživetje je bila tudi sobotna baletna predstava za otroke Kekec v koreografiji Edwarda Cluga. To je zagotovo ena najboljših otroških predstav, kar sem si jih kdaj koli ogledala, pa sem jih v življenju videla na stotine. Vrhunsko zamišljeno, dobro odplesano, hudomušno in nepozabno. V smeh so me spravile plešoče krave, simpatična bitja, za katere se je zdelo, da veselo poskakujejo nekje po idiličnih pašnikih. Koreograf je celo »moralno rehabilitiral« hudega Pehtinega psa, ki se je po Kekčevi zmagi spreobrnil v prikupno pasje bitjece. Koreograf Clug je dejal, da predstava otroke spravlja v smeh, odrasle pa v solze. Imel je popolnoma prav. Odrasli smo zagotovo ganjeni nad otroško nedolžnostjo, za katero vemo, da tiči nekje v nas, vendar pa se je z leti treba globoko potopiti vase, da spet najdeš ta biser v sebi.

Najbolj brano

Poslaniki Beethovna in Bonna

Dela ene najizvirnejših slikark 20. stoletja prvič pri nas

Ne sledite, bodite tok!

© Cankarjev dom

Piškotki   Produkcija ENKI