Sporočilo medijem: Rosas: A Love Supreme

PO, 8. aprila, ob 19.30
Gallusova dvorana

Abonma Veličastnih 7 in za izven 
Rosas
A Love supreme

Koreografija
Salva Sanchis, Anne Teresa De Keersmaeker

Plesalci
José Paulo dos Santos, Bilal El Had, Jason Respilieux, Thomas Vantuycom,

Pri izvirni produkciji iz leta 2005 so sodelovali 
Cynthia Loemij, Moya Michael, Salva Sanchis, Igor Shyshko

Glasba
A Love Supreme, John Coltrane

Posnetek
tenorski saksofon, glas: John Coltrane, klavir: McCoy Tyner, bas: Jimmy Garrison, bobni: Elvin Jones

Skladbe Acknowledgement, Resolution, Pursuance & Psalm objavljene z dovoljenjem© Coltrane, J., © Jowcol Music, Inc. (Universal Music Publ. N.V.)

Lučno oblikovanje 
Jan Versweyveld

Osveženo lučno oblikovanje 
Anne Teresa De Keersmaeker, Luc Schaltin

Kostumografija
Anne-Catherine Kunz

 

Trajanje: 55 minut

»Glasba je meso postala.« La Libre Belgique
»Čisti užitek za oči in srce.« De Morgen

A Love Supreme, plesni kvartet, ki sta ga ustvarila Salva Sanchis in Anne Teresa De Keersmaeker, temelji na istoimenskem albumu Johna Coltrana. Sodelovanje Sanchisa in Keersmaekerjeve se je začelo leta 2005 ter je bilo prvo ustvarjalno koreografsko soočenje, katerih skupna ustvarjalna točka je navdušenje nad glasbo legendarnega džezovskega saksofonista in še posebej nad njegovim ikoničnim albumom, A Love Supreme. To je bil tudi prvi projekt, v katerem je De Keersmaeker sledila nepredvidljivim potem plesne improvizacije, ki jo narekuje glasba Johna Coltrana. Legendarnemu  saksofonistu je skupaj s sodelavci (pianistom McCoyem Tynerjem, basistom Jimmyjem Garrisonom in bobnarjem Elvinom Jonesom) uspelo razviti zapeljivo in preprosto glasbeno strukturo, znotraj katere je mogoče ustvariti popolno svobodo improvizacije, ki nenehno prebija meje slehernega glasbenega registra. In ravno to, svoboda ustvarjanja, torej improvizacije, je ključna točka, na kateri je njihovo glasbo mogoče učinkovito preliti v ples. Sanchis in Keersmaekerjeva sta skoraj samoumevno sprejela izziv združevanja improvizacije in kompozicije v izvirno koreografsko celoto. Za novo različico  predstave iz leta 2017, ki se od praizvedbe razlikuje po dodanem uvodnem delu, prirejeni koreografiji, novih kostumih in lučni postavitvi, sta namesto izvirne postave uporabila ekipo štirih  mladih moških plesalcev. Njihova energična interpretacija uteleša in odseva neuničljivo vitalnost glasbe Johna Coltrana, hkrati pa z vsako ponovitvijo opozarja na svobodo, ki jo glasba ponuja, in koreografski izziv, ki ga omogoča.

Rosas je skupina koreografinje in plesalke Anne Terese De Keersmaeker. Ustanovljena je bila leta 1983, ko je nastala predstava Rosas danst Rosas. De Keersmaeker se je od prvega nastopa leta 1982 z naslovom Fase, Four Movements to the Music of Steve Reich posvečala strogemu raziskovanju in artikulaciji giba. Razmerje med gibanjem in glasbo je bistvenega pomena za njen koncept plesa. S skupino Rosas je plesno umetnost razširila na vpisovanje gibov v prostor in čas ter raziskovala koreografijo v povezavi z drugimi kompozicijskimi silami, tj. glasbo, geometrijo, vizualnimi umetnostmi in jezikom.

Ob ustvarjanju novih del v Rosas še naprej uprizarja in poučuje dosedanji repertoar, ki danes zajema obdobje tridesetih let. Odkar so zgodnja dela Anne Terese De Keersmaeker začela postajati mednarodno prepoznavna, so pri Rosas ustvarili močno prepoznavnost v plesnem svetu, kar vključuje gledališča, operne hiše, festivale, poslovne in razstavne prostore ter izobraževalne platforme.  

Prostori skupine v Bruslju predstavljajo središče številnih umetniških dejavnosti in virov v uprizoritvenih umetnostih. To je eno od ključnih prizorišč v Bruslju, kjer se lahko tako uveljavljeni kot nadobudni umetniki srečujejo in medsebojno bogatijo.

 

Anne Teresa de Keersmaeker je po študiju na plesnih šolah Mudra v Bruslju in Tisch v New Yorku leta 1980 ustvarila Asch, svoje prvo koreografsko delo. Plesno skupino Rosas je ustanovila v Bruslju leta 1983. Že vse od začetka ustvarjanja njeno koreografiranje sloni na temeljitem in plodnem raziskovanju razmerja med plesom in glasbo. S skupino Rosas je ustvarila obsežen »katalog« del, ki se ukvarjajo s strukturami in partiturami različnih glasbenih obdobij. Njena koreografska praksa zajema tudi iz formalnih načel geometrije, numeričnih vzorcev, narave in družbenih struktur, vse s ciljem, ponuditi edinstven pogled na telesno artikulacijo v prostoru in času.

Salva Sanchis se je leta 1995 preselil v Belgijo in bil v prvi generaciji diplomirancev plesne šole P.A.R.T.S. Tam je koreografiral več solističnih in skupinskih del. Po diplomskem projektu Less than a moment (1998) je ustvaril več kot dvajset celovečernih del in s tem oblikoval opus, za katerega je značilen dialog med improvizacijo in pripravljenim besedilom, pogosto z jasno navezavo na glasbo. Njegova zadnja stvaritev, ki je trenutno na turneji po Evropi, je Radical Light (2016) za pet plesalcev. Leta 2003 se je Salva kot svobodni plesalec pridružil skupini Rosas za produkcijo Bitches Brew / Tacoma Narrows, kar je privedlo do koreografskega sodelovanja z Anne Tereso De Keersmaeker. Tako sta nastala projekta Desh (2004) in A Love Supreme (2005), pod katerima sta podpisana oba koreografa. 
 

Cene vstopnic: 28, 25, 21, 17, 14* EUR
(* za mlajše od 25 in starejše od 65 let)

Fotografije visoke resolucije in video: >>Rosas: A Love Supreme<<

Glasba: John Coltrane: A Love Supreme
Video intervju z Anne Tereso De Keersmaeker: 
Portrait of Anne Teresa De Keersmaeker
Dance can embody abstract ideas

Najbolj brano

Obdarujte s kulturo

Slavnostno odprtje 35. Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala

Dvajset uspešnih sezon Piaf, Edith Piaf

© Cankarjev dom

Piškotki   Produkcija ENKI