Pravočasno od doma
V prazničnem decembru je ljubljanski promet še bolj zgoščen kot običajno. Če ne želite zamuditi na prireditev, vam priporočamo, da se od doma odpravite dovolj zgodaj.
Koreograf: Renato Zanella
Dirigent: Kevin Rhodes
SNG Opera in balet Ljubljana
Opus 73 / Vsi na valček
Baletni diptih Renata Zanelle
Glasba: Ludwig van Beethoven, Johann Strauss, Johann Strauss mlajši, Josef Strauss in Gustav Mahler
Dunajski večer je nostalgična, moderna, romantična in zabavna baletna poslastica, polna energije in humorja. Konec avgusta bo na velikem Gallusovem odru pričarala večer v slogu tradicionalnih novoletnih koncertov Dunajskih filharmonikov.
Renato Zanella, novi umetniški vodja ljubljanskega baletnega ansambla, je pred leti za baletni ansambel Dunajske državne opere ustvaril koreografijo Alles Walzer, ki je požela velik uspeh, zdaj pa je koreografije na najbolj priljubljene melodije avstrijskih skladateljev postavil posebej za plesalce SNG Opera in balet Ljubljana. Ob zanosnem valčku bo plesno razmahnil tudi sonatno obliko, tipično izrazno formo zlatega obdobja dunajskega klasicizma. Dualnost glasbenih tem je prevladujoč kompozicijski princip Beethovnovega opusa, ki Zanelli predstavlja glasbeno izhodišče za koreografski razmah ženskega in moškega plesnega počela.
Prvi del večera bo tako izveden na veličastno glasbo Beethovnovega Koncerta za klavir in orkester št. 5 v Es-duru, op. 73, v katerem bo kot solist nastopil pianist Petar Milić.
Izjemen glasbeni opus Ludwiga van Beethovna je že od nekdaj poseben izziv za koreografe. V viharnem petem klavirskem koncertu po besedah Renata Zanelle prevladujeta dve sili: »neizmerna moč, ki deluje kot moška sila, in romantično vzdušje, ki je povezano z žensko energijo, sta stebra, na katerih sloni koreografija«.
V njegovi koreografiji je ženski dodeljena klavirska melodija, medtem ko moškega zastopa glasba orkestra, pri čemer moški občasno deluje kot senca v ozadju, tako kot črno oblečeni odrski delavci v tradicionalnem japonskem gledališču kabuki. Čeprav koreografija postavlja v ospredje princip moško-žensko, pa nikoli neposredno ne namiguje na resnične in pozneje izmišljene dogodke iz življenja Ludwiga van Beethovna.
V njegovi koreografiji je ženski dodeljena klavirska melodija, medtem ko moškega zastopa glasba orkestra, pri čemer moški občasno deluje kot senca v ozadju, tako kot črno oblečeni odrski delavci v tradicionalnem japonskem gledališču kabuki. Čeprav koreografija postavlja v ospredje princip moško-žensko, pa nikoli neposredno ne namiguje na resnične in pozneje izmišljene dogodke iz življenja Ludwiga van Beethovna.
Princip moško-žensko izpostavlja tudi scenska postavitev. Mogočno sliko Therese Brunswick v ozadju relativizira navpično viseče nihalo, tako da nekonkretno prekrije konkretno in nastane abstrakten prostor z bežnimi aluzijami. Na koncu predstave oder pokriva več nihal, takšen zaključek pa poudarja nagnjenost k abstraktnosti, ki se kaže skozi celotno delo.
Iz gledališkega lista
.... krožno gibanje valčka nas popelje v drugo razsežnost in privede v stanje zamaknjenosti. Naši domišljiji pusti prosto pot in ji da krila. Renato Zanella
V drugem delu baletnega večera z naslovom Vsi na valček bodo tako med najbolj prepoznavnimi glasbenimi deli zazveneli iskriva Pizzicato polka Johanna Straussa mlajšega, vzneseni Adagietto iz Mahlerjeve 5. simfonije in Koračnica Radetzkega Johanna Straussa.
16, 19, 24, 28, 14* EUR
Koreografija: Renato Zanella
Dirigent: Kevin Rhodes
Scenografija: Anne Marie Legenstein, Alexandra Burgstaller
Kostumografija: Anne Marie Legenstein, Alexandra Burgstaller, Olgica Gjorgieva
Oblikovanje svetlobe: Renato Zanella (idejna zasnova), Jasmin Šehić (tehnična izvedba)
Pianist: Petar Milić (Opus 73)
Koprodukcija: SNG Opera in balet Ljubljana, Cankarjev dom
Solisti: Tjaša Kmetec, Rita Pollacchi, Ana Klašnja, Nina Noč, Petar Đorčevski, Kenta Yamamoto, Lukas Zuschlag, Iulian Anatol Ermalai, Yuki Seki, Filip Jurič
Solo zbor: Sorina Dimache, Emilie Gallerani Tassinari, Eva Gašparič, Marin Ino, Chie Kato, Yaman Kelemet, Barbara Marič, Barbara Potokar, Urša Vidmar, Alexandru Barbu, Lukas Bareman, Thomas Giugovaz, Filippo Jorio, Hugo Mbeng, Yujin Muraishi; zbor: Lara Flegar, Nina Kramberger, Gabriela Mede, Johanne Monfret, Mariya Pavlyukova k.g., Erica Pinzano, Katja Romšek, Neža Rus, Assija Sultanova k. g., Tasja Šarler, Mateja Železnik, Oleksandr Koriakovskyi, Metteo Moretto, Gaj Rudolf, Aleks Theo Šišernik, Goran Tatar, Christopher Thompson k. g., Filip Viljušić
Predstava traja 2 uri vključno z odmorom
Skrbno izbrano ponudba različnih izdelkov in spominkov, ki so nastali v sodelovanju z različnimi slovenskimi oblikovalci ali so plod dela oblikovalskega tima Cankarjevega doma.