Pretekli dogodek
20. - 22. apr. 2023

SONICA 2023 razstava: Darsha Hewitt / Simon Whetham

Odprtje razstave 19. 4. 2023 ob 20.00.

Darsha Hewitt: High Fidelity Wasteland II: The Proto-Plastic Groove
Trilogija High Fidelity Wasteland je serija zvočnih del, ki se prebijajo skozi generacije razpadajočih materialnih odpadkov, proizvedenih v svetovni glasbeni industriji. »High Fidelity Wasteland II: The Proto-Plastic Groove« je elektromehanska zvočna instalacija, ki z drobljenjem, utekočinjanjem, ponovnim stiskanjem in rezanjem novih sledi v zastarele formate za shranjevanje glasbe ponovno ciklizira zvočni izraz. Šelakova plošča, ki se vrti z 78 vrtljaji na minuto, je bila prva oblika zapisa v obliki diska, ki so jo množično zbirali, porabljali in, kot se v glasbeni industriji dogaja, na koncu zavrgli kot opuščen medij v korist cenejšega medija, v tem primeru vinilne plošče. Kot material je šelak videti in se vede kot katera koli druga plastika, vendar je ta temna smola organskega izvora. Gre za bioadhezivno snov, ki jo izloča hrošč iz vrste Kerria lacca; ta živi na drevesih in jo uporablja za ustvarjanje zaščitnega zavetja za svoje potomce. Ker je kemijsko podoben sintetičnim polimerom, velja šelak za naravno obliko plastike. In čeprav so šelak v 20. stoletju grobijansko pridobivali in predelovali, da bi glasba postala oprijemljiva, predstavlja obdobje plošče iz šelaka edini (in zelo kratek) čas, ko je bila industrija snemanja glasbe trajnostno naravnana.

Nastanek tega umetniškega dela je omogočil program European Media Art Platform / EMARE, ki ga sofinancira Evropska unija.

 
Simon Whetham: Successive Actions
 Sukcesivne akcije so del večjega kinetičnega zvočnega performansa »Channelling«, v katerem zbirka motornih naprav, ki so bile rešene iz zastarele in zavržene potrošniške tehnologije, aktivira okoljske zvočne posnetke. Pri tem iz naprav nastajajo novi zvoki, ki so okrepljeni z uporabo različnih mikrofonov in tehnik. Posnetki vključujejo na videz vsakdanje zvočne pojave, ki se v vsakdanjem življenju pojavljajo nepredvidljivo in neredno – mimoidoči promet, veter, zapiranje vrat - ter je zaradi tega gibanje naprav naključno, spremenljivo in avtonomno. S tem je razmerje med izvajalcem in napravami sodelovalno ter ne položaj gospodarja in služabnika. Projekt se še naprej spreminja in prilagaja svojemu okolju. Izvedba in način predstavitve se razvijata in izpopolnjujeta z vsako iteracijo. Naprave so dodane v zbirko ali upokojene, zvoki pa se spreminjajo glede na prostor, kar povzroča nove sprožilce in gibanje naprav. Trenutna različica performansa omogoča občinstvu dva intimna pogleda na nastopajoče naprave na razdeljenem zaslonu, kar mu omogoča spremljanje performansa in podrobnosti delovanja naprav.

V Kanadi rojena in v Berlinu živeča umetnica Darsha Hewitt uporablja zvok, elektromehansko instalacijo, ročno izdelano elektroniko, video, risbo in fotografijo za kritično raziskovanje materialnosti strojev in tehnoloških praks, ki jih potrošniška družba zavrže. Z medijsko-arheološkim pristopom dekonstruira generacije zastarele tehnologije, da bi izsledila sisteme moči, financ in nadzora, ki so neločljivo povezani s tehnološkimi infrastrukturami. Učinek hkrati demistificira zmedene notranje sisteme, ki so v igri v naši tehnologiji, hkrati pa jo ponovno mistificira, tako da jo preoblikuje v nepričakovana zvočna doživetja, ki sprožajo vprašanja o naši tehnološki vpetosti ter njenih posledicah za ljudi in ekologijo. Njeno trenutno delo obravnava ekološke razsežnosti glasbe in tehnologije reprodukcije zvoka.
 
Zvočni umetnik Simon Whetham raziskuje vidike zvoka kot materiala za ustvarjanje, odkriva prikrite zvočne pojave v okolju, akustiko in resonanco, zvočno energijo in transdukcijo. Njegovi projekti so vse bolj multidisciplinarni, postajajo bolj vizualni, performativni in oprijemljivi, raziskujejo fizične zvočne sledi in transformacijske oblike energije. Objavljena dela so izšla pri založbah Mappa, Kohlhaas, Line, Crónica, Misanthropic Agenda in Falt. Sodeloval je s številnimi zvočnimi umetniki/glasbeniki: Tarab, Gregory Büttner, Scanner, Derek Piotr, John Grzinich, Alan Courtis, Kate Carr, Rhodri Davies … Whetham sodeluje v različnih mednarodnih umetniških rezidencah, nastopa in razstavlja na mednarodni ravni. 

Produkcija: MoTa- Muzej tranzitorne umetnosti, SONICA, Cankarjev dom & European Media Art Platform / EMARE

Nakup vstopnic

SONICA 2023 razstava: Darsha Hewitt / Simon Whetham

20. - 22. apr. 2023
Več terminov

Prosti vstop

10:00-13:00 in 19:00-22:00

Ivanka

Ivanka

Ivanka
najboljša spremljevalka na prireditve.

prijava

Bodite med prvimi ...

....  ki boste izvedeli, katere koncerte, predavanja, gledališka in plesna gostovanja in drugo pripravljamo v Cankarjevem domu,

© Cankarjev dom

Piškotki   Produkcija ENKI