Kultura vsak teden pri vas
Prijavite se na
E-novice cankarjevega doma
Novosti programa, napovedi, zgodbe in zakulisja in druge zanimivosti vsak teden v vašem e-poštnem nabiralniku.
Cikel predstavitev Slovenskega društva likovnih kritikov
Izbor: Živa Kleindienst
Z drugo vizualno predstavitvijo letošnjega cikla Likovni kritiki izbirajo, ki ga Cankarjev dom že vrsto let soustvarja z Društvom slovenskih likovnih kritikov, vstopamo v svet intuitivnih eksperimentalnih oblik in podob umetnice Ajde Kadunc. Te so pritegnile oko likovne kritičarke in kuratorke Žive Kleindienst, ki umetničine aktivne in fluidne pripovedi z njihovim narativnim potencialom in avtoričinim ustvarjanjem odprtega pomenskega prostora vidi kot sredstvo za dostop do novih mogočih resničnosti. Slikarka Ajda Kadunc se predstavlja s štirimi deli, ki gledalca s svojo melodično barvno paleto in enigmatično pripovedno linijo povabita k dinamičnemu plesu oblik.
Katja Ogrin, vodja projektov razstavnega programa
O avtorici
Slikarka Ajda Kadunc v svoji umetniški praksi preizprašuje prevladujoč antropocentrični model mišljenja in delovanja, ki je v nenehnem pehanju za napredkom človeštvo privedel do kompleksnega stanja družbene, gospodarske, ekološke in nenazadnje moralne krize. V tem kontekstu se umetnica ukvarja z negotovostjo in nesmislom kot časovnima označevalcema, ki pričata o razpadu znanih struktur in hierarhij, obenem pa odpirata prostor za razvoj novega, alternativnega mišljenja, načina življenja in delovanja. Ob novih teoretskih opredelitvah narave, življenjskih procesov, razmerja med udomačenim in divjim, nehierarhičnih medvrstnih odnosov avtorici kot oporne točke služijo predvsem dognanja fenomenologije ter vsakdanje (kontemplativne) prakse, kot so nabiranje, umeščanje v prostor in pomikanje skozi njega. Logiki gibanja in utelešanja v prostoru pa avtorica sledi tudi v samem slikarskem procesu in pri gradnji slike. Tehnika nanašanja suhega olja na platno ji s svojo procesualnostjo dovoljuje postopno in intuitivno eksperimentiranje z oblikami in podobami. Avtorico zanimajo predvsem motnje, napake in naključja, ki se ob tem zgodijo, ter njihov potencial za tvorjenje novih pomenov. Njeno vizualno besedišče vznika med vidnim in nevidnim, znanim in neznanim, resničnim in imaginarnim. Tvorijo ga raznobarvne strukture in teksture, za katere se zdi, da jih formirajo tako nečloveška bitja kot tudi človek sam. Podzemni rovi, rastlinske vitice, lovke, tipalke, mreže, ograje, razpoke, rane in tkiva se razraščajo po dvodimenzionalnem nosilcu v samo globino slikarskega prostora, kjer v nenehnem gibanju zavzemajo svoj prostor in uveljavljajo svojo prisotnost. Dela Ajde Kadunc so fiktivne in fluidne pripovedi, ki s svojim narativnim potencialom in avtoričinim ustvarjanjem odprtega pomenskega polja delujejo kot sredstvo za dostop do novih mogočih resničnosti.
Živa Kleindienst
Biografiji
Ajda Kadunc (1995, Ljubljana) je vizualna umetnica, ki deluje na področju slikarstva in instalacije. Leta 2024 magistrirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Med študijem je obiskovala tudi Taideyliopiston Kuvataideakatemia v Helsinkih. Svoja dela je predstavila na več samostojnih razstavah, med drugimi v Prostor 2^32 (Ljubljana, 2024), v galeriji Tkalka (Maribor, 2024) in v sodelovanju z Aleksandro Saško Gruden v galeriji Alkatraz, (Ljubljana, 2023). Gostovala je tudi na številnih skupinskih razstavah doma in v tujini.
Živa Kleindienst (1987, Maribor) je univerzitetna diplomirana umetnostna zgodovinarka, ki je po zaključku študija na Filozofski fakulteti v Ljubljani študirala vizualno kulturo in kuriranje na Aalto University v Helsinkih. Kot koordinatorka razstavnega programa je zaposlena v Umetnostni galeriji Maribor. Od leta 2024 je članica Strokovne komisije za vizualne in intermedijske umetnosti Upravnega odbora Prešernovega sklada. Pred tem je kot samozaposlena v kulturi sodelovala s številnimi galerijami, festivali ter posameznimi umetnicami doma in v tujini.
Prosti vstop