Pravočasno od doma
V prazničnem decembru je ljubljanski promet še bolj zgoščen kot običajno. Če ne želite zamuditi na prireditev, vam priporočamo, da se od doma odpravite dovolj zgodaj.
V zadnjih letih je združevanje tehnologije in religije vse bolj aktualno. Hiter napredek digitalne tehnologije je temeljito spremenil način, kako ljudje izvajajo, prakticirajo, doživljajo in razumejo religijo. To se kaže v različnih pojavih: od virtualnega bogoslužja do spletnih verskih skupnosti – digitaliziranje je odprlo nove možnosti za izražanje religije.
Predavanja uveljavljenih znanstvenikov in znanstvenic se bodo osredotočila na vprašanja, kako digitalna tehnologija spreminja religijske prakse, prepričanja in identiteto ter kako se posledično spreminjamo ljudje. Z vsesplošnim širjenjem vsebin družbenih medijev, mobilnih aplikacij in uporabe digitalnih medijev imamo na spletu dostop do verskih virov (besedil) in skupnosti (s pravimi ljudmi in umetno inteligenco). Te spremembe so demokratizirale religijski diskurz in celo ustvarile nove priložnosti za inovativne verske izraze, ki presegajo zgodovinske, geografske in kulturne meje. Po drugi strani pa digitalizacija sproža tudi številna pereča vprašanja, med katerimi se najbolj očitna vrtijo okoli avtentičnosti, avtoritete (prava) in etike. Tudi če se verska tradicija lahko prilagodi digitalni dobi, se mora spopasti z vprašanji spletnega nadzora, zasebnosti in algoritemske pristranskosti (strukturne določitve interneta). Še pomembneje pa je, da virtualiziranje religiozne izkušnje postavlja pod vprašaj tradicionalno razumevanje svetega prostora in obreda.
Cikel predavanj bo osredinjen na vprašanje interakcije med digitalnostjo, umetno inteligenco in religijo; konkretneje na vpliv digitalne kulture na religije in na spreminjanje nas samih.
Digitalna tehnologija je lahko strup ali zdravilo ter deluje drugače kot prejšnje tehnologije zaradi načinov, kako vpliva na naše misli, spomine in dejansko naše navade ter pospešuje običajne procese in načine, po katerih delujemo.
V sodelovanju z Inštitutom za filozofske in religijske študije Znanstveno-raziskovalnega središča Koper v okviru nacionalnega raziskovalnega programa ARIS »Konstruktivna teologija v dobi digitalne kulture in antropocena« in Društvom za primerjalno religiologijo.