Kultura vsak teden pri vas
Prijavite se na
E-novice cankarjevega doma
Novosti programa, napovedi, zgodbe in zakulisja in druge zanimivosti vsak teden v vašem e-poštnem nabiralniku.
Umetniško vodstvo in koreografija: Charlie Brittain & Milan Tomášik
Roke, ki me nikoli niso poznale je solo predstava v koreografiji Charlieja Brittaina v sodelovanju z performerjem in koreografom Milanom Tomášikom. Predstava je stkana iz razmišljanj o več vidikih, ki so implicirani v vprašanju, »kaj pomeni biti človek«.
Telo se razpre kot živi spomin, organizem, ki deluje v gostih, nabitih strukturah, prepletenih med kruto resničnostjo in minljivimi dimenzijami. Po trilogiji odmevnih solističnih del, Within (2006), Off-beat (2011) in Solo 2016 (2016), je to Tomášikova prva solo predstava, kjer je avtorstvo konceptualno in koreografsko deljeno.
Delo Roke, ki me nikoli niso poznale se osredotoča na interakcijo med bivanjem v realnem času in realizacijo brezmejnih možnosti gibanja. Performans je povezava med preteklostjo, sedanjostjo in prihodnostjo; neskončen stični trenutek, ki ne pozna ne začetka ne konca. Tomášik uporablja pre-akceleracijo: potencial gibanja, ki obarva načine gibalnega utelešanja, vključno z nevidnimi vibracijami. Delo preučuje, kako preteklost zaobjame bodočnost, izcejajoč čas v gibanje in gibanje v čas, ob nenehnem samopreoblikovanju skladno z novimi krivuljami, podobami in intenzitetami. Brezkončno razpirajoče se možnosti in potencialnosti se uresničujejo med izvajalčevim raziskovanjem večplastnosti prezence; simultanosti gibanja kot končnega dejanja, kot tudi vibracije ali utripa. Delo je utemeljeno v procesni filozofiji Erin Manning, kjer gibanje vedno obstaja na tanki meji med realnim in metafizičnim, 'kvazi-virtualnim izkustvom': dejansko, ker se vsi koraki dejansko odvijejo, virtualno, ker so vse mikropercepcije preteklosti in bodočnosti zaobjete v porajajoče se gibanje.
Performans je poetično potovanje, kjer Tomášikova edinstvena performativnost prepreda mnogoterosti, ki se udejanjajo v sodelovanju ter trku zvoka, scenografije in svetlobe. Vsaka prvina se povezuje v raznolikih možnostih, ob prispevanju h porajajočem se kolektivnemu telesu. Moč tao je zvok. Potencial tao je tišina. Delo Roke, ki me nikoli niso poznale je zaznavanje v realnem času tanke tančice med tem, kar je in vsem, kar bi lahko bilo.
»Proces nastajanja predstave izhaja iz dolgoletnega, izjemno plodnega umetniškega sodelovanja s Charliejem. Združuje naju zanimanje ontoloških vprašanj kot so obstoj človeka in njegova potencialno sočasna eksistenca v drugih sferah in oblikah. Papir prenese vse, zato je bil osrednji izziv kako ustvariti in uresničiti predstavo, ki bo po eni strani inovativna kot celota, hkrati performativno in dramaturško uprizorjena na isti način kot je bil osmišljen sam koncept: v sobivanju materialnih in nesnovnih komponent. Ker je predstava v nastajanju, sem radoveden in včasih vzhičen ob vsaki malenkosti, ki jo do premiere še odkrijemo. Intuicija mi pravi, da gre tokrat za posebno odrsko doživetje, tako za gledalce kot za ustvarjalce predstave.«
Milan Tomášik
Charlie Brittain, je o soustvarjanju predstave dodal: »Ustvarjalni proces predstave Roke, ki me nikoli niso poznale je bil izpolnjujoč in pomemben, omogočil mi je prostor in čas za poglobljeno preizpraševanje plasti lastnega kreativnega procesa, pa tudi priložnost za drzne umetniške podvige v partnerstvu in ustvarjalni afirmaciji navdihujočega soavtorja. Navdušuje me, s kakšno močjo ustvarjalčev koncept ali zvedavost oplajata kreativne odločitve in kompozicijo dela, zato je bilo raziskovanje tematik, temeljnih za človekovo dojemanje lastnega življenja, vznemirljivo in tudi zahtevno. Z Milanom sodelujeva že več kot pet let in najin proces vedno doživljam kot spodbuden in razvojen. Fascinirajo naju podobna vprašanja, usmerjava se k raziskovanju vseh vidikov ustvarjalnega procesa, ki je vedno rigorozen in nikoli dokončen.«
Izvirno glasbo sta soustvarila Jakub Mudrák in Eduardo Raon. Slednji je povedal, da je bil glavni izziv najti način »kako izreči/zveneti kot/biti neka določena stvar ob hkratnem razkrivanju raznovrstnih, neskončnih, drugih potencialnih stvari, ki bi lahko bile? Bi se to lahko zgodilo s tega izhodišča? S katerega koli izhodišča? Tega, onega, naslednjega. Da vsak trenutek nosi ves mogoči potencial izraznosti? In toliko potenciala, da ta postane otipljiv?«
14,00 EUR
12,00 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence.
Umetniško vodstvo in koreografija: Charlie Brittain & Milan Tomášik
Izvedba: Milan Tomášik
Izvirna glasba: Jakub Mudrák, Eduardo Raon
Oblikovanje luči: David Cvelbar, Janko Čief
Scenografija in kostum: Jasna Vastl
Fotograf: Vladimír Veverka
Produkcija: Flota, zavod, Murska Sobota (Slovenija)
Koprodukcija: Cankarjev dom Ljubljana (Slovenija), Flota, Ljubljana (Slovenija)
S podporo: Scenario Pubblico (Katanija, Italija), Hrvaški kulturni dom (Reka, Hrvaška)
Predstava je nastala v okviru rezidence v Divadlo Štúdio tanca (Slovaška)