Kultura vsak teden pri vas
Prijavite se na
E-novice cankarjevega doma
Novosti programa, napovedi, zgodbe in zakulisja in druge zanimivosti vsak teden v vašem e-poštnem nabiralniku.
Cikel Noches de Tablao
Prvi večer cikla sodobnega flamenka Noches de Tablao tega leta začenja koncertno-plesna vizija umetnika, ki je s svojim ustvarjanjem izrazito preoblikoval in ukrojil prostor med jazzom in flamenkom – Guillermo McGill. Španski jazzovski bobnar, skladatelj in profesor urugvajskega porekla, čigar igranje je oblikovalo zvok nešteto legend flamenka in jazza, svoje globoko razumevanje glasbe kot žive snovi, kot utelešenega občutja, predstavlja s projektom Ples angela (La danza de un ángel).
Desetletja glasbenega delovanja so zgradila čudovit glasbeni um, v katerem se mladostniška pretencioznost in želja po dokazovanju umakneta modrosti in nadgradita v čisto sposobnost združevanja globoke čustvene izraznosti z glasbeno sofisticiranostjo. Guillermo McGill je v zasledovanju temeljnih tem duhovnosti našel prostor, kjer se srečajo posameznikova in kolektivna čustva, zgodbe in neizgovorljive resnice – v nenehnem dialogu z gibanjem, s plesom, z nevidnimi tokovi, ki oblikujejo naš notranji svet. Glasba z roko v roki s plesom je bila vedno najčistejši izraz človeškega duha, način, kako premostimo tišino in naselimo čas.
Obstaja kraj, kjer ta resnica še vedno živi, vtkana v vsakdanje življenje. Ples angela je našel navdih v Andaluziji, koščku sveta, kjer prebiva flamenko, umetniški jezik, ki ne pripoveduje le zgodb, temveč zaznamuje vsak trenutek, ki potrebuje glas. V njem je avtor projekta poiskal razumevanje ritma, ki presega tehniko in bolj spominja na pogovor, na preprostost dihanja in odmev nečesa starodavnega, a vedno novega. V tej viziji se Guillermo McGill srečuje s slovensko umetnico, plesalko in koreografinjo Urško Centa, ki svoj flamenko razvezuje tradicije ter z njim koplje naprej v iskanju novih metaforičnih ozemelj in identitet. Z izjemnimi sodelavci – seviljskima glasbenikoma, saksofonistom Bernardom Parillo in pianistom Chiquijem Cienfuegosom, madridskim kitaristom Álvarom del Vallem in slovenskim kontrabasistom Joštom Lampretom, skušajo premostiti razdalje ter skozi zvok in gibanje prečiti meje časa, prostora in njih samih.
»Dokler poslušamo in ustvarjamo glasbo, dokler negujemo pristno glasbeno komuniciranje, ohranjamo možnost, da zares živimo. Kajti glasba je – in je vedno bila – človeški način preživetja. Je odmev življenjske energije, spominov na minulo, manifestacija tega, kar bi sicer ostalo neizrečeno ali pretežko za prenašanje. Glasba nam omogoča, da doživimo, kar bi sicer ostalo nedosegljivo – ali neznosno. Najpomembnejši nauk, ki sem ga prejel, je, da glasbeno znanje ne obstaja zaradi samega sebe. Njegova resnična vrednost je v tem, da lahko občutek preneseš naprej, da ga deliš. In prav to si želimo ustvariti s tem projektom – Bernardo, Álvaro, Chiqui, Jošt, Urška in jaz.« Guillermo McGill
To ni zgolj koncert. To je vabilo v dimenzijo, kjer je glasba vse, kar je.
Guillermo McGill je bobnar, tolkalec, profesor, skladatelj in producent ter je sodeloval z nekaterimi najvidnejšimi umetniki iz sveta jazza in flamenka, kot so: Enrique Morente, Dave Liebman, Tete Montoliu, Juan Manuel Cañizares, John Abercrombie, Wynton Marsalis, Marc Johnson, George Mraz, Niño Josele. Kot član tria Chana Domíngueza skupaj z Javierjem Colino od njegove ustanovitve leta 1991 je sodeloval tudi v filmu Calle 54 Fernanda Truebe. Še vedno koncertira; izdal je sedem albumov kot vodilni glasbenik in sodeloval pri več kakor osemdesetih snemanjih kot spremljevalni glasbenik. Prav tako je izdal Flamenco Jazz Real Book in dve učni metodi za cajón. Nastopal je na nekaterih najpomembnejših festivalih, v gledališčih in koncertnih dvoranah po svetu, kot so Carnegiejeva dvorana, Marijino gledališče, Dvorana kraljice Elizabete, Teatro Real, Auditorio Nacional, JVC jazz festival New York, Lincolnov center, Beacon Theater, Chicago jazz festival, Los Angeles jazz festival, Kongresna palača v Parizu, Kennedyjev center, Berlin jazz festival, Jazz festival v Buenos Airesu, Pekinški jazz festival, Blue Note Tokio, Yokohama Jazz Promenade, Kuala Lumpur DPAC, North Sea jazz festival in drugi. Od leta 1984 poučuje bobne in ansambelsko igro na najpomembnejših jazzovskih šolah v Španiji: Taller de Músics v Barceloni in v Madridu, Escuela de Música Creativa ter od leta 2005 na Musikene, kjer trenutno poučuje.
Cikel Noches de tablao predstavlja umetnost sodobnega flamenka. Oblikujejo ga interdisciplinarni umetniški dogodki, osnovani predvsem na živi povezavi glasbe in plesa, ter spremljevalni program izobraževalnih in teoretičnih vsebin. Program gradi medkulturni lok med tujimi in domačimi ustvarjalci, ki vzpostavljajo dialog med umetniško prakso flamenka in drugimi glasbenimi žanri ter predstavljajo nove ustvarjalne pristope h glasbeni, plesni in performativni umetnosti. Od svojega nastanka leta 2017 daje prostor najnovejšim umetniškim projektom, ki temeljijo na žanrski presečnosti in ponuja širok razpon sodobnih izraznih form. V njem se nizajo koncerti in plesne uprizoritve, v katerih tradicija vstopa v navdušujoča zavezništva z novitetami.
Cikel Noches de Tablao podpira Riko d.o.o.
22,00 EUR
18,00 EUR * * EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence.
Guillermo McGill, bobni
Urška Centa, ples
Bernardo Parrilla, saksofon
Álvaro del Valle, kitara
Chiqui Cienfuegos, klavir
Jošt Lampret, kontrabas