Cankarjev dom
1. dec. 19:00

Beletrinina debata: Epidemije in družba

Pandemija novega koronavirusa je močno oblikovala način delovanja družbe. Govorili smo o tem, pisali, vse bolj pa smo začeli posegati tudi po tovrstni literaturi. Camuseva Kuga, Oči teme in Ljubezen v času kolere so le nekatere knjige, ki so v zadnjem času močno poskočile na lestvici priljubljenosti.

Zadnja Beletrinina debata v tem letu bo tako posvečena epidemijam – resničnim in fikcijskim, ki jih v svojih delih uporabljajo različni avtorji. O epidemijah v literaturi in resničnem življenju, pozabljanju morale in zanašanju na najnižji nagon bodo razpravljali dr. Zvonka Zupančič Slavec, ddr. Igor Grdina in dr. Alojz Ihan. Debata bo potekala 1. decembra 2021 ob 19. uri v Štihovi dvorani Cankarjevega doma. Pogovor bo v živo prenašan tudi na Beletrinin Youtube kanal.

Delo Zvonke Zupančič Slavec sega na različna področja, največ pa se ukvarja prav z zgodovino slovenske medicine v 19. in 20. stoletju. Svojo stroko popularizira v poljudnih strokovnih in znanstvenih knjižnih in medijskih oddajah ter na javnih nastopih. Igor Grdina je slovenski zgodovinar in literarni zgodovinar. Čeprav v svojih delih obravnava predvsem slovenski kulturni prostor, poglobljeno in kritično razpravlja o aktualnih dogodkih.  Alojz Ihan je eden najboljših razlagalcev epidemične realnosti, kar bo prihodnje leto zaobjel tudi v romanu, ki bo izšel pri založbi Beletrina. Poleg izjemnega strokovnega vpogleda in izkušenj, ki mu jih daje dolgoletna raziskovalna in pedagoška pot, ima kot pisec in publicist tudi redko sposobnost povezovanja medicinskih in socioloških vidikov pretresov.

 

Beletrinina debata: Epidemije in družba

1. dec. 19:00
Več terminov

Brezplačne vstopnice

Cankarjev dom
11. nov. 19:00

Beletrinina debata: Pisateljice nekoč in danes

Beletrina z novim nizom pogovornih dogodkov v Cankarjevem domu osvetljuje aktualne in vznemirljive teme. Obiskovalci Beletrinine debate in gledalci spletnega prenosa so povabljeni k dejavnemu sodelovanju, bodisi z zastavljanjem vprašanj gostom ali odpiranjem žgočih polemik.

Tokrat bodo o položaju pisateljic skozi čas razpravljale tri priznane avtorice – Ana Schnabl, Suzana Tratnik in Katja Mihurko Poniž. Kako se je položaj žensk v literaturi skozi zgodovino spreminjal, kakšna so razmerja moči, kako rekonstruirati slovensko literarno zgodovino, da bo pravična do žensk? Se literarne ustvarjalke še vedno soočajo s predsodki in zavračanjem? Odgovore bodo gostje iskale na drugi Beletrinini debati 11. novembra 2021 ob 19. uri v Štihovi dvorani Cankarjevega doma. Pogovor bo v živo prenašan tudi na Beletrinin Youtube kanal.

Ana Schnabl je mlada romanopiska, ki se spretno uveljavlja v slovenskem in tujem literarnem prostoru. Suzana Tratnik je že uveljavljena slovenska pisateljica, prevajalka in sociologinja. V literarnih delih se osredotoča predvsem na neusklajenost med posameznikom in družbo, s poudarkom na pravicah LGBTQ+ skupnosti. Katja Mihurko Poniž se kot literarna zgodovinarka ukvarja predvsem z reprezentacijami ženskosti in moškosti v književnosti in velja za eno največjih poznavalk vloge ženske v literaturi.
 

Beletrinina debata: Pisateljice nekoč in danes

11. nov. 19:00
Več terminov

Brezplačne vstopnice

8. okt. 2021 17:00

Tristo zajcev

24. Pripovedovalski festival
Pripovedovalsko-glasbena predstava

Primerno za otroke od 5. leta in pravljic željne odrasle

Predstava Tristo zajcev je nastala ob stoti obletnici rojstva slovenskega folklorista Milka Matičetovega. Temelji na istoimenskem izboru ljudskih pripovedi, ki jih je iz Matičetove zapuščine izbrala in za objavo pogladila Anja Štefan. V njem je 44 pravljic in povedk – znanih in neznanih, dolgih in kratkih, čudežnih in humorno vsakdanjih, človeških in živalskih. Na naši prireditvi bo Anja povedala nekaj svojih najljubših, za glasbeno spremljavo pa bo poskrbel Janez Dovč.

Anja Štefan je pesnica, pisateljica in pripovedovalka ter ustanoviteljica pripovedovalskega festivala Pravljice danes. Kot raziskovalka pripovednega izročila je skoraj dve desetletji sodelovala z Milkom Matičetovim v želji po objavi pripovedi iz njegovih rokopisov. Našla jim je pot v številne Cicibane, priljubljeno knjigo Za devetimi gorami in v znanstveno monografijo Anton Dremelj - Resnik. Pravljice Matičetovega pomenijo večino njenega pripovedovalskega repertoarja.

Harmonikar, skladatelj in diplomirani fizik Janez Dovč sodeluje s številnimi solisti, orkestri in ustvarjalci najrazličnejših studijskih, odrskih in gledaliških projektov. Je ustanovitelj in umetniški vodja Glasbene zadruge Celinka, trenutno pa deluje v zasedbah Dovč & Krmac & Volk, Dovč & Gombač, Brina Vogelnik & Janez Dovč, Jararaja idr. Zelo uspešno nastopa tudi s svojim avtorskim projektom Tesla.

Tristo zajcev

8. okt. 2021 17:00
8. okt. 2021 17:00
Več terminov

7,50 EUR

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

Idejna zasnova: Anja Štefan
Nastopata: Anja Štefan in Janez Dovč

 

 

4. okt. 2021 19:00

Zidanje Skadra - odpovedano

24. Pripovedovalski festival

»Mlada žena hodi in se smeje,
ona misli, da se z njo igrajo.
Oni pa jo v temelj že zidajo.
Tristo mojstrov, na ukaz hitijo,
do kolen so jo že zazidali,
ona pa se smeje, šale zbija,
ona misli, da se z njo igrajo.«

 
Prevod: Nebojša Pop Tasić

Interpretacija: Irena Tomažin
Predavanje o zgodovinskem in kulturnem kontekstu motiva: Nebojša Pop Tasić
 

Trije bratje Mrnjavčeviči že tri leta zidajo grad Skadar, na Bojani pa niso zgradili niti temeljev. Kar zgradijo čez dan, jim čez noč strašna vila razruši. Šele takrat bo stal grad, pove vila, ko bodo v njegove temelje zazidali žensko.

Najbolj znano različico te epske pesmi je, kot mu jo je zapel stari Raško iz Hercegovine, zapisal in leta 1815 objavil folklorist Vuk Karadžić. Jakob Grimm jo je označil za eno najbolj ganljivih pesmi vseh narodov in časov ter jo poslal Goetheju, ki pa je bil zgrožen nad barbarskostjo motiva. Ep je doživel številne avtorske prepesnitve in upodobitve ter se še vedno kot odmev pojavlja v zgodbah in govoricah. Njegova vsebina očitno ostaja čudno in trpko aktualna tudi danes.

 

Zidanje Skadra - odpovedano

4. okt. 2021 19:00
4. okt. 2021 19:00
Več terminov

9,00 EUR

Pretekli dogodek
6. okt. 2021 19:00

Večer slovenskih kriminalk

Večer slovenskih kriminalk z Ireno Svetek, Tadejem Golobom in Avgustom Demšarjem bo razprl krvavo realnost, v kateri se znajdejo inšpektor Vrenko, Taras Birsa in kriminalist Mio Aurelli. Prepoznana ljubljanska, mariborska in gorenjska prizorišča so nam v zadnjih letih kriminalke zapisala pod kožo, ko pa so se tega lotili uveljavljeni slovenski pisci, ki jim dramaturgija, literatura in sodno-kriminalistični svet niso tuji, so postali literarni žanr, ki se mu obeta vedno bolj svetla prihodnost. Kako nastane kriminalni roman? Ali ima Virus lahko še nadaljevanje? Kako sodeluje avtor in režiser nadaljevanke? Kakšna je prihodnost Mia Aurellija? Kaj je skrivnost dobrih kriminalk? Vse to in še veliko več boste lahko izvedeli v pogovoru z gosti pod vodstvom Tonija Cahunka. Pogovor bo predvajan v živo, zato boste tako obiskovalci v dvorani kot gledalci spletnega prenosa postavljali vprašanja priljubljenim avtorjem kriminalk.


Spletni prenos si lahko ogledate na Youtube kanalu >> 
 

Večer slovenskih kriminalk

6. okt. 2021 19:00
6. okt. 2021 19:00
Več terminov

Brezplačne vstopnice

V sodelovanju z Beletrino

Pretekli dogodek
7. sep. 2021 19:00

FORUM I. in .abeceda [ansambel za novo glasbo]

Neža Zupanc: Serija Tu _ (10 min)
izvaja: .abeceda [ansambel za novo glasbo]

FORUM I. – Gašper Livk: String Ensemble+ [Gašper Livk] _ (10 min)
izvaja: .abeceda [ansambel za novo glasbo]

FORUM I. – Gašper Livk: [dsc.pln] . [Gašper Livk] . [ii.ie] _ (15 min)
izvaja: .abeceda [ansambel za novo glasbo]

-- odmor --

OPUS I. _ composition for .meta [Dré A. Hočevar, 2020/2021] _ (75 min)
izvaja: .abeceda [ansambel za novo glasbo]

FORUM I. in .abeceda [ansambel za novo glasbo]

7. sep. 2021 19:00
7. sep. 2021 19:00
Več terminov

7,00 EUR

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

V sodelovanju z inštitutom .abeceda

11. feb. 18:00

Iz trebuha anakonde

Od 5. leta

Iz trebuha anakonde je  prva uprizoritev novega, izvirnega slovenskega glasbenega dela za otroke. Igra je napisana za otroški pevski zbor, mlade igralce, plesalce in klavir.

Spremljali bomo razburljivo potovanje Tinke Tonke od tropskega pragozda, argentinske pampe prek visokih Andov vse do južnega rta ameriške celine. Tako je, mlada raziskovalka, ki smo jo prvič srečali v objemu afriškega sonca, se tokrat poda na novo pustolovščino. V svojem junaškem potopisu naglo popisuje nepozabna srečanja z medvedom očalarjem, piranhami, aro, anakondo, tukani, viskačo, lamo, kondorjem, žabo podrevnico in sinjim kitom. Nekatere od teh živali sreča samo tu, v Južni Ameriki, zato ji srce divje razbija od navdušena nad novimi znanstvi. Preseneti jo le sopara pragozda in redek gorski zrak Andov, a v pisanem živalskem svetu ji za te drobne nevšečnosti ni dosti mar. Kako le, ko pa je toliko nepredvidljivih zapletov, prigod in nezgod, iz katerih je potrebno rešiti celo kožo in pri tem še komu priskočiti na pomoč.

Iz trebuha anakonde

11. feb. 18:00
12. feb. 10:00
13. feb. 17:00
14. feb. 09:30
14. feb. 11:30
15. feb. 09:30
15. feb. 11:30
16. feb. 09:30
16. feb. 11:30
17. feb. 09:30
17. feb. 11:30
18. feb. 09:30
18. feb. 11:30
premiera
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
za šolske skupine: 7,50 EUR; prijava: kristina.jermancic@cd-cc.si
Več terminov

10,00 EUR

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

Avtor glasbe: Bojan Glavina
Avtor libreta: Tomaž Vrabič

Nastopajo: Otroški pevski zbor Glasbene matice Ljubljana
Mladinska igralska skupina Glasbene matice Ljubljana
Učenci sodobnega plesa Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana
Dramska igralka Alja Kapun

Režija: Eva Hribernik
Zborovodkinja: Tadeja Kreča
Pianistka: Metoda Kink
Pevska pedagoginja: Tanja Rupnik
Profesorica plesa: Jana Kovač Valdes
Kostumografija: Anjana Pavlič
Scenografija: Jaro Ješe

Koprodukcija: Glasbena matica Ljubljana, Cankarjev dom, Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana
 

3. okt. 2021 20:00

Hudiči pa z angeli plešejo

24. Pripovedovalski festival
Pripovedovalsko-glasbena predstava

Ljudske zgodbe o angelih in hudičih bosta pripovedovala Tamara Avguštin in Janez Škof, z glasbo ju bo pospremil Samo Kutin.

Strah pred peklenskim ognjem je botroval nastanku posebnega žanra ljudskih zgodb o navihanih, hudomušnih in včasih, ko je bilo treba koga odvrniti od greha, tudi smrtno resnih in zlobnih hudičih. Ti po žveplu smrdeči zapeljivci in njihovi svetli bratje angeli so v zgodbah iz iste snovi. Vsak na eni strani sveta stražijo vrata do človekovih želja, obžalovanj in strahov. Človek pa – in še sreča, da je tako – z zgodbami potuje od enih do drugih.

Hudiči pa z angeli plešejo

3. okt. 2021 20:00
3. okt. 2021 20:00
Več terminov

9,00 EUR

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

Pripovedujeta: Janez Škof in Tamara Avguštin
Glasba: Samo Kutin; produkcija: CD

Večer nesrečnih koncev
2. okt. 2021 20:00

Večer nesrečnih koncev

24. Pripovedovalski festival
Pripovedovalsko-glasbena predstava

Večer nesrečnih koncev

2. okt. 2021 20:00
2. okt. 2021 20:00
Več terminov

9,00 EUR

5% popusta ob nakupu na cd-cc.si

Pretekli dogodek
3. sep. 2021 20:00

Modro, vokalno & oranžno

Zvokotok v CD

Program:
J. P. Oliveira, N’vi'ah
J. Tenney, For Ann (rising)
G. Pompe, Modro, vokalno & oranžno, novo delo, naročilo cikla Zvokotok

Izvajalci: Irena Tomažin, glas; Anuša Plesničar, viola; Gašper Livk, kontrabas; Urška Rihtaršič, harfa; Mauricio Valdés san Emeterio, električna kitara & elektronika;Tilen Draksler, dirigent


Naslov večera povzema koncept nove skladbe Gregorja Pompeta, katere vsebinsko izhodišče je zasnova dolgoletne shematizirane abonmajske ponudbe Slovenske filharmonije. Delo predvideva izvedbo v kombinaciji elektronike in žive izvedbe štirih glasbenikov in pevke Irene Tomažin. Ob tem bomo slišali značilni studijski deli portugalskega skladatelja Joaa Pedra Oliveire (1959) ter ameriškega glasbenega teoretika in zvočnega raziskovalca Jamesa Tenneya (1934-2006).

Modro, vokalno & oranžno
V skladbi Modro, vokalno & oranžno se kompozicijsko spopadam s po mojem mnenju ključnimi spremembami klasične glasbene kulture, kakršnim smo priče v zadnjem desetletju. Naslov skladbe je povzet po treh abonmajskih ciklusih Orkestra Slovenske filharmonije, ki so v svojem poimenovanju, konceptu in vsebini dolga leta ostajali nespremenjeni. Prav takšno otrplost razumem kot enega izmed razlogov, zakaj t. i. klasična glasba ostaja vse bolj zunaj družbenega interesa, na robu izumrtja ali zaprta v slonokoščeni stolp navidezne elitne kulture. Toda če si je z dokončno historizacijo vsebine takšna kultura zaprla vrata sodobnosti, se postavlja vprašanje, katera glasba jo izpodrinja in nato tudi nadomešča? 

Skladba nosi žanrsko oznako »programska glasba«, česar pa ne gre razumeti v standardnem pomenu (glasba, ki skuša predočati jasno določeno vsebino), temveč veliko bolj dobesedno – osnovno tekstovno gradivo za skladbo predstavljajo programi koncertov Orkestra Slovenske filharmonije iz sezone 2019/20. V stavku »Modro« vokalistka recitira celotni spored modrega abonmaja, v stavku »Oranžno« naslove skladb Ludwiga van Beethovna, ki bi jih orkester igral v svojem oranžnem abonmaju ob proslavljanju 250-letnice skladateljevega rojstva, medtem ko sem pregledal besedila skladb, ki bi jih izvajali v vokalnem abonmaju, in v stavku »Vokalno« uporabil tiste besede, ki se v besedilih največkrat ponavljajo (npr. Kyrie eleison, Amen itd.). Programska izštevalnost je namenska in skuša glasbeno komentirati otrdelost, nespremenljivost, celo nekakšno imobilno pisarniškost.

Inštrumentalno gradivo za skladbo je izbrano svobodneje, pri čemer pa je treba tudi dispozicijo inštrumentov razumeti simbolično: jedro je namenjeno violi in kontrabasu, stalnima inštrumentoma simfoničnega orkestra, pa vendar nekako solistično depriviligiranima subjektoma; harfa kot diatonični inštrument stoji za klasično, njej nasprotna je električna kitara kot predstavnica kulture popularne glasbe, vokalistka pa zastopa navidezno alternativno, improvizacijsko kulturo, ki je bila sicer od vekomaj del glasbene tvornosti. Zvočno gradivo sega od klasičnega do imanentno zvočnega, a kljub svoji nevezanosti je avtorju kot osnovni ustvarjalni simbol vendarle služil znameniti motiv štirih tonov z začetka Beethovnove Pete simfonije. Na njegovi podlagi je v celoti zgrajen zadnji, variacijski stavek, v katerem motiv sicer nikoli ne zazveni v svoji neskrivenčeni podobi, potiho in v maskirani obliki pa se je naselil tudi v večino drugih nevralgičnih točk skladbe (začetek, konec). Kodo skladbe je mogoče razumeti kot avtorjev odgovor na vprašanja, ki si jih skladba zastavlja, in zatorej celotno »programsko glasbo« tudi kot nekakšen kompozicijski esej muzikologa.

Gregor Pompe

Modro, vokalno & oranžno

3. sep. 2021 20:00
3. sep. 2021 20:00
Več terminov

10,00 EUR

8,00 EUR *

5 % popusta ob nakupu na cd-cc.si

V sodelovanju z Zavodom Sploh

© Cankarjev dom

Piškotki   Produkcija ENKI